En vanlig måndag i februari

En ordentlig promenad med vovvarna innan frukost, de lärde säger att det förbränner mera fett då man går innan man ätit, så det blev idag. Vovvarna som vanligt helt galna då de kommer ut i skogen, spårar skogens djur och springer, springer, men hör hyfsat då jag vrålar att de skall komma. Ida är väl lite mera döv, men kommer till sist, är man golden med jaktinstinkt så är man.
Kompisen, Maria ringde och ville jag skulle komma och se på ett hus hon skall hyra,  vi for dit och jag fick se en underbar liten gård med litet fint hus med bra ladugård plats för ett par hästar, hon är mest bekymrad för sina hästar så de får en bra plats och en bra och stor hage, det fanns det här och Maria bestämmer sig för att hyra stället..
Nu är det ett jättejobb för henne och för kompisar att hjälpa henne att röja där hon bor + flytta henne och djuren.
Hem och fick stekt fläst och potatismos till middag, Emma, Mattes flickvän, stod och stekte då jag kom hem, bra med deligation som går igenom.
Jobbat inom hemvården hela kvällen, inget särskilt har hänt utan det gick sin gilla gång, Det är kallt i kväll -9 visade mätaren då jag startade hemresan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0