Välkommen till min nya blogg!

jag är en 48 årig tant i skaraborgska myllan. Mina huvudsakliga intressen är djur, sen ett halvt år tillbaka finns det bara två shettisar här på gården, sålde en haflinger för vi kom ej överens. Har haft en förut som jag tyvärr fick ta bort pga fång, jättejobbigt då jag trodde vi skulle vara tillsammans i många år, men så är det.
Jag kör den ena av shettisarna och den andra går här bara och är sällskap.
Vi har två hundar Ida och Elsa, spanniel och golden.
Det är unghundar båda så de behöver mycket motion så vi är ofta ute i skogen, förut då jag hade en ridhäst var det både hund och hästpromenad, nu går jag med dem och det är ju ej så dåligt det heller, jag behöver verkligen försöka få ned några kg, det börjar bli lite för mycket av det goda runt magen.
Min make och jag har kamperat i hop sen -87 och det har gått fint, vi har ganska olika intressen och det är nog bra för att ej klänga på varandra för mycket.
Han håller på med fotboll, både träning och ledare.
Mina är ju djuren.
Jobbar som undersköterksa inom hemvården sen 15 år tillbaka och det är ett bra yrke, både omväxlande och lite spännande, gick inne på ett hem förut men detta inom hemvärden gillar jag mera, det är friare och man bestämmer mera ensam, men det passar ju ej alla.
På sommaren åker vi ut med husvagn, det kom en nyare till oss i sommras som vi varit ute i några veckor och längtan känns nu när kvällarna och dagarna är längre och ljusare.
Lite dans finns också inom vårt intresse, vi har gått buggkurs några år och det börjar bli skapligt  att dansa nu och kunna följa en duktig dansare är ett riktigt +.

Kommentarer
Postat av: Lena Karlsson

Hej Agneta!



Nyfiken som jag är gick jag genast in för att kika på fotografierna sedan i torsdags. Mycket fina kort och härligt skrivet... Trevligt! Ha det så bra. Hälsn. Lena K

2009-10-26 @ 22:20:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0