Tömkörning med nya bettet och VÅR!!!!!

Se så vackra vitsippor i hästhagen, nu är det verkligen vår, lite värme och sol, det känns fint i en tants kropp!!

Tömlörning med Hulda.

I måndags var jag iväg och köpte ett snällt gummibett till Hulda. Rakt och smalt, toppen för en känslig liten welch sa de i affären. Arken i Skara var jag och handlade, en toppenaffär, hjälp vad mycket frestande saker de hade.
278 kronor fattigare och nu skall det testas.
Tog in Hulda och borstade, himmel vad hon fäller, en massa hår både här och där, i munnen och i näsan på mig, inget gott alls!

Satte på sele och träns, jo hon gapade fint över gummibettet, ut i skogen, tränade att svänga och lite stillastående.
 Att det skall vara så svårt att stå stilla!
Ibland gick det fint och ibland är det bråttom. Jag fick en ordentlig tur, var svettig på ryggen och Hulda gillade bettet, inga kast med huvuder och hopp, detta var en bra plastbit för 278 kronor, vi lägger hennes tredelade vanliga tränsbett till handlingarna
.
Så köpte jag ett par begagnade stÛbben stigläder på tradera för 150 kronor, såg på vanliga stigläder på arken i Skara, de kostade långt över  300 kronor, gillar stigläder i läder, de kan man putsa, om man orkar.
Så nu är sadeln komplett, sadelgjord var ju med i priset då jag köpte den.
Skall tömköra lite till, träna halter osv, innan ryttarinnan kommer.
Det skall bli så intressant att se vad liten ponny gör då hon får ryttare, jag har ju gått bredvid henne och hängt i sadeln, grejat lite med vulstren så de smäler lite, ingen raktion alls.
Nu är våren och ledigheten här.
Toppen!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0