Snöstorm över Simbo

Vilket oväder vi vaknade till i morse, ringde chefen och väckte henne vid 06.00 och skrämde upp henne.
Bara att sätta igång att ringa runt och kolla om Järpåstjejerna kunde jobba, bara med det viktigaste och bara inne i samhället.
Fick höra att de åkt traktor till ett ställe. Jisses har aldrig varit med om nått liknande.
Gick själv upp till grannen för att hjälpa dem, skall tillbaka till dem i em innan det mörknar, tänkte jag. Skönt att man kan göra nån nytta i detta oväder.
Pulsade i meterhöga drivor, vovvarna som var med mig gillade detta och hoppade före mig och banade lite väg för mig, fick stanna flera gånger för att hämta andan. Var regält jobbigt, säkert nyttigt för kondisen....
Tog några kort här ute på gården.
Varsågod och titta på det vita:



Ja vad skall man säga, de går ut med varningar på radion stup i ett, i morse har taket på Vänesborgs bandyarena brakat i hop, aldeles nybyggd anläggning. De kör i kollogne på stäckan mellan Mellerud och Vänersborg, med en plogbil framför sig, uch det är tur att man ej är ute och kör bil, utan är hemma och tar det lugnt.
Lite konstigt känns det att vara "insnöad".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0