Tömkörning med Hulda



Idag har jag för första gången på väldig länge varit ute med Hulda och tre vovvar. Satte på henne träns och sele för att tömköra henne en sväng.
Vi kom bortom skogen där en FLOD flöt över simbovägen och där skulle damen alls inte gå över, efter att ha lockat pockat och hoppat själv, fram och tillbaka över floden så gav jag upp.
 Att ha en dansande unghäst som ej haft bett i munnen på länge var ej att tänkta på att komma över rinnande vatten.
Vi vände, på mitt komando, så gick vi ned mot Jonas i stället. Huldas kompisar for inanför hagen och grnäggade oroligt och Hulda hoppade omkring, men ned kom vi sen skall vi vända och gå snällt tillbaka.
Det gick fint, i morgon ger vi oss på det igen.
Det är bara att träna med små unghästar om det skall bli nån inkörning här framme i vår.

Då vi kom hem tränade jag lite med ett spö så hon ej skall vara rädd för det, knackade lite på alla fyra benen, kliade i pannan och över kroppen. Gick fint, morortsbitar i fickan och det gillade den lilla damen.
PÅ med träning igen, nu är våren snart här och man kan komma ut i skogen igen med alla djuren i Simbo som vill och kan gå med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0