Hästsök




liten Filur inne i lösdriftern, torrt och fint. Halm och gott att ligga på.


Att det skall vara så svåt att hitta just den hästen man söker efter! Letar och letar, visst finns det vackra och trevliga hästar på anonserna, men de är ju oftast för dyra för min plånbok. Ringer jag då har de haft senskada, fång, hosta ingen förskn ring, passet har kommit bort etc.
Trodde jag hade rätt häst på g, då det ej fanns varken pass eller försäkring, passet kan väl kvitta, men jag vet hur dyrt det är att ta ut en vetrinär, och efter som jag skulle få låna denne underbare häst ett tag, så var jag rädd att det skulle kosta mig skjortan att ta ut en vetrinär, om nu olyckan varit framme.
Den hästen sörjer jag, det skall jag säga.
Letar ju "bara" efter den hästen jag kan rida inne i skogen, lasta och åka bort till kompisarna och rida med den på andra sidan stora vägen, kunna ta en av ponnysarna som handhäst och ge mig ut en promenadridning i Simboskogen.
inte behöver jag ha en för 20-30 tusen.
Nu har jag en som jag skall titta på uppe i Tanum. Sto och nordsvensk, kanske är det rätt denne gång.

Här i hagen är det lugnt, igår fick faktiskt de bli utegångsfår, nu är det torrt och fint väder, att gå in i lösdriften kan de göra, och hö får de.
Var ute och körde liten Filur och då fick Hulda vara med som handhäst, de är ganska ömfotade nu efter vintern, hade de små skorna på Filur, men Hulda har lite besvär hon med.
För någon vecka sedan kom en liten trevlig sadel, en fin en, stybben rex, passade fint, har longerad och promenerat med den några gånger, går oxå fint.
nu är det bettet som Hulda ogillar, tror att jag skall ta mig till en hästaffär och kolla på ett gummibett, hon är oerhört känslig i miunnen då man tar i henne, Måste ju få stopp på henne då jag tömkör.
Träning och åter träning, i reprimman går det aldeles utmärkt.

nu i maj åker det en ryttare upp tänkte jag, det skall bli lilla Carola, min kompis från stan, hon väger väl inget men är väldigt duktig ryttare.

Letar vidare



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0