Våren som man kan se komma, sakta...

Att det skall ta sån tid innan våren kommer. Nu har vi gått o väntat i flera veckor, känns så i alla fall.
För ca tre veckor sedan var det nästan sommarvärme, en tisdag jag och jobbarkompisen åkte omkring där i stan och levererade mat, vad det omkring + 23 grader, det minskade lite innan jag kom hem. Men över + 20 var det hela kvällen. Underbart!!!

Hästarna har faktiskt gått ute i två veckor och de fick massa hö ute, Filur ökade markant om sin lilla mage...
Men då slog det om och blev kallt igen.
Långfredagen var en tråkig historia, snöblask och - grader. 8 sådana! Men nu ser jag bara frammåt.

I dagarna skall ju vårt första lilla barnbarn födas, Emma går där med sin jättemage och ser bara lidande ut!
Nej jag tycker faktiskt att hon bär magen fint, visst är hon trött med massa extra tyngd på framsidan, men det är bara att vänta o se.

Denna vecka efter påsk har jag tagit några dagars semester, jätteskönt att vara ledig och va med sina djur. Vi har har vart ute och promenerat jag och vovvarna i skogen, men regnet tar ju liksom bort lusten att vandra omkring.

Idag har har min gamla Bläsa varit hos tandläkaren, det var Johan Lund som fixade till tänderna på henne.
Va med Maria och Lucen, hon skulle träna hos honom och då passade jag på att följa med.

Lite strul innan vi skulle åka, grimskaftet gick av och Bläsa lekte unghäst och travade Simbovägen, fick in o hämta Filur, då kom hon o in i stallet igen.
Sen kom då Maria och hjälpte mig på med henne, att bli transporterad är ju ej så himla kul, men på gick hon, med rep på ändan.

Att fixa tänderna och att åka hem gick fint.



En vacker Påskdag, stålande sol och -grader






Att sitta inne med denna skål + drickbart var påskens aktiviteter











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0