Mitt i december

December har varit något ljusare i vädermässigt. Tom. solen har varit framme och visat sig nått under dagarna.

Igår var jag och Ingrbritt inne i stan och tog våra sprutor för den "vanliga" influensan, inte för att det skulle göra nått om man får den, men med alla varningar för allt som den där svinunfluensan, så är det bäst att vaccinera sig.
Det sved till lite grann, men inte nått mot den andra sprutan, då hade jag ont i armen en vecka efter.
Skulle ju ut och dansa dagen efter, hade någon gått emot mig och slagit till mig, då vet jag ej vad jag gjort.... det var en ordntligt smärta i armen.
Men denna har jag inte nått ont.

Igår var Matte och Emma här med hemmabakade peppar kakor och lussekatter, så skulle Matte ned och träna och tyvärr backade en kompis på hans fina bil, Matte var INTE glad, det blir ju merarbete för honom.
Det är ju så retligt då bilen nästan är helt ny.

I veckan har oxå Tomas beställt en badtunna, den kommer från Mariestad och är helt nygjord. Det skall bli trevligt att bada i den under vinterkvällarna.
Nu på julafton hoppas jag på att den är här och vi kan testa.
Vi skall även fira nyår tillsammans ett gäng, så det kan bli bad då med.

Nu har vi hjälpts åt att göra julköttbullar på ett och halvt kg köattfärs, det blev några stycken. Tomas rullade dem och jag stekte, det går fint då man "team" arbetar.
Idag gjorde jag saffrans bröd, inga lussekatter utan vanligt bullar kände jag för, skall smaka på dem och hoppas på att de smakar bra.

Kommentarer
Postat av: Tösasnodden

Funderar på om du kan baka nåt som inte smakar gott!?!

2009-12-10 @ 22:22:13
URL: http://carolaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0