Vintern som verkligen slår till med kraft



I morse var det -14 grader kallt och vackert på samma gång.
Släppte ut tre lurviga ponnysar, två får ha sina vintertäcken på sig, känner att jag är human och vill ha med lite med kläder på.
Tom. vovvarna går med sina fina gula täcken nu när det är kallt, dels syns de bättre och så vet jag att de håller slg lite mer varma.

Hade frukost ihop med Birger och Birgitta, det blev en snabb frukost, gröt , ägg och bröd med skinka, tyvärr hade de lite bråttom pga. skjustningar till olika idrottsevenemang.
Det är så att ha barn i den åldern, de skall till olika saker, kommer ihåg detta, för några år sedan låg vi på vägarna det mesta, skönt att ha det bakom sig.
Det var en jobbig tid.

Nu på em är det -10 grader, jag eldar och katterna vill ej gå ut, de ligger framför braskaminen och har det gott, jag försöker att ha eld i den hela tiden, inomhus skulle jag tro att vi har ca 23 grader, jag vill inte gå ut.
Det är skönt att ha ett ombonat och trevligt hus att bo i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0