En bra dag i början av november



Jag och maken lämnade Simbo gående mot Munkebo denna kväll, jag med stavar, masörskan igår tyckte jag skull gå med stavar. "Blir bra för dina stela axlar". Jaja vad skall man göra, ålderna sätter sina spår, nu är jag stel i axlarna  vad mera kommer??

Vi promenerade i raskt takt, vovvarna med sina reflextäcke och jag med reflexväst. Maken utan, han får väl ställa sig inne i skogen om de kommer bilar.

Vi trampade på och hamnade i Mukebo och pratade lite med Maggan, hon visste ej vad som hänt här i trakten, hade bara läst i tidningen och vi berättade, tråkigheterna.

Efter gick vi in i skogen, det är lite halkigt och jag kunde ej fortsätta min stavgång utan fick gå som vanligt.
Halkiga stenar, mossor och grenar fick man se upp för. Så kom då Elsa farande UTAN reflex, ja det var inget att göra, bara att gå vidare.
Den ser vi väl aldrig, inte vet man var hon varit, de far ju runt i skogen flera varv vid en promenad.

När vi kom hem var månen så vacker, det var inte riktigt mörkt utan skymmning.
En bra dag både på jobbet och hemma.

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej Agneta

Vilken trevlig sida du har fått ihop.

Kul att se dina små söta hästar.

Allt funkar kanon med Strazz nu. Det såg ju lite hopplöst ut ett tag, men skam den som ger sig :)

Igår fick jag ett samtal från en tjej på Öland som har köpt Strazz mamma, så nu ska vi åka och titta på henne när vi får tid. Det ska bli jätteskoj.Ha det så bra tills vi hörs igen.

kram Linda



2009-11-08 @ 11:31:04
URL: http://www.123minsida.se/stall_finntorpet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0