Första veckan i den mörka månaden november




Solen försöker komma igenom de tunga molnen


Det blev en ganska lugn vecka, lite jobb pga några möten och extra lediga dagar. Tog ett par dagar semester i samband med helgen: Det var ju "dans bort i parken", på fredagen.
 Bästa Kindbergs spelar upp och vi dansade hela kvällen, då kl var omkring midnatt höll inte mina fötter mera så vi åkte hemmåt.
Innan festen hade vi hämtat Ann, hon kom spatserande med kladdkaka och kebabsallad. Vi hämtade Kina-mat och det smakade gott alltihopa. Tomas hade med tårta från Gillstad Cafe´, han hade bjudit sina arbetskamrater och det blev mycket över så det passade fint att bjuda här. Även några killar från Kindbergs kom och smakade, kul att sitta ned med musikerna, det är alltid uppskattat.
Det brukar vara så trevligt på de höstfesterna, man träffar gamla vänner och man lovar att träffas och höra av sig..

Innan hade jag skjutsat Maria till Emtunga, hon skulle åka med en kompis till Göteborg och dansa där på nått som heter Möllan, till Shakes, det är en grupp som spelar lite tuffare dansmusik, passande en ung dam och lite yngre folk....
Jag gillar något lugnare dansmusik.   Jag har ju hittat Zekes, kommer de att hålla på skulle jag tro att de kommer att spela det jag gillar, lite lugnare musik.

Vi satt hos Maria, på lördagkvällen, och det blev vilda diskussioner vad som är bra och inte bra, kul med olikheter inom dansbanden.
Alla har man någon favorit. Just nu gillar jag de nya killarna som är från Lidköping/Skövde, de kommer, om de hittar rätt, bli riktigt bra.
Jag gillar detta programet, Dansbandskampen, det är något att se fram emot på lördagskvällarna.
Annars gick lördagen till att vila och greja lite här hemma.
Tomas och gubbarna i Simbo satte vägpinnar här på eftermiddan, vi ville bjuda alla på tårta , men det var bara Birger som nappade.

Här sitter det riktiga "blåklädesgubbar" vi vårt köksbord!!!







På torsdag var det vaccindags på jobbet, det gjorde ej något ont alls med sprutan, något mera efteråt, blev både stel i armen och gjorde lite ont, om någon hade knuffat till mig på dansen i fredags, hande det blivit en smäll tillbaka, tror jag.

Sara, min jobbarkompis kom och visade sin lille Melvin, jättesöt liten grabb. Här är några kort på honom:







Efter detta vaccinbesök åkte jag till Maria och fikade, lille Viktor med sin mor var också där, kul med en dag med så mycket bebisar!






Idag måndag har jag och Filur, Hulda och vovvarna varit ute  en sväng med rockaren. Hulda var på gott humör, sprang och gjorde ibland något litet hopp för att vovvarna sprang förbi henne. Men hon uppförde sig fint. Nu går det även att ta upp vä, bakfot utan att hon tappar balansen och far omkull.



Filur och Hulda efter vår promenad runt Simboskogen.



Världens godaste "lur"









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0