Veckan som gått, märkligt hur livet kan vara....

Förra veckan var det underbart höstväder mestadels hela veckan. Njöt av de fina och soliga dagarna, både på jobbet och hemma. Tyvärr är ju ej dagarna så långa nu, så skall man ut med hundarna eller hästarna efter jobbet gäller det att snabba på innan mörkrets inbrott.
Var ute med Filur en sväng med vagnen, går fotfarande att köra på marken där de låtit bli att plöja, lite lerigt men helt ok, Filur travar på ordentligt, gillar att springa med vagnen.
 Jag guppar ordentligt i den, lite ont i ryggen kan det vara efteråt.
En sväng med tömmkörning och Hulda + tre vilda hundar var en eftermiddag, det gick bra, Hulda är duktig och fattar tagen i tömmarna, lättast är det ju att gå på stigarna inne i skogen, ibland vänder hon sig mog mig, då får jag ordna till det, hon fick tömmarna mellan frambenen, men fick ej spel för det utan väntade till jag fick loss detta, duktig häst!


Onsdagen gick turen till Hasslösa, jag och vovvarna hann med en promenad vid båtgården innan, vädret visade sig verkligen från sin bästa sida, vi promenerade där vid vattnet och vovvarna var lösa och nosade överallt.









Hösten är verkligen vacker då den visar sig  i denna skrud.
Det är fint att gå här nere i hamnen i Lidköping, bra hundpromenadplats.

Efter vi promenerat åkte vi vidare till Hasslösa, för att hälsa på hon min kusin Anna-Karin, som den 5 oktober fick en liten Wilma. Jättesöt liten tjej.





Här är lilla Wilma med sin mamma hemma i Hasslösa. Det var verkligen jättekul att träffa både Anna-Karin och hennes lilla tjej, det blir aldeles för sällan man träffas nu förtiden. Alla har så mycket att göra.



Lilla Wilma har fått en sånt härligt skinn att ligga på, här njuter hon verkllgen.
Vi disskuterade om ev. framtidsplaner, visst skulle jag kunna sälja en underbar liten B-ponny till henne, rida in och hoppa så småningom, jodå det skall nog fixas. 3-4 år till så.....

Åkte vidare efter att ha pratat lite med mor, de har köpt lägenhet i Skara, de skall fixa och dona med den och sedan flytta in. Men gården i Hasslösa skall ej säljas förrän frammåt sommarne, hoppas jag nu hinner hjälpa dem lite, det är ej lätt då man jobbar 100%, skall göra ett försök.

Fredag får jag ett mycktet tråkigt samtal av Matte, en ung man i vår bekanskapskrets har dött i en arbetsolycka.
Vad som hände vet man ej, utan bara att han skulle sätta på varmvatten, i en källare, jobbar med fjärrvärme, något går snett och det läcker ut både ånga och hett vatten.
Jag och Tomas gick till familjen här i Gillstad och beklagade sorgen, det var svårt men väldigt skönt att träffa dem. Barnen har lekt då de var små, vi har träffats mycket då vi flyttade hit och jag har utnyttjat deras ridbana mycket. Det var så jobbigt att veta att en ung person i början av sitt liv får sluta så här....

Fredag kväll i goda vänners lag, god middag och trevligt kortspel. Det skönt att få skratta och prata om det svåra som hänt, det är så härligt att ha goda vänner.
Även på söndag em var vi hos Camilla och Per, de väntar sitt andra barn, Camilla går med sin stora mage.
Fika och lite prat även här.
En bra avslutning på en vecka som innehöll lite av varje.

Här har vi förästen en riktig MODOit!!




Viktor i den fina modotröja som han fick av mig då han döptes. Jättefin!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0