En höstdag

Detta fina ljus får starta höstens mörka tid. Jobbat som vanligt och haft möte på jobbet, det är kul att träffa alla arbetskamrater på en gång, få utbyta tankar och ideer. Alltid kommer något matnyttigt upp. Idag kom en dam från"traffik", det är de som har hand om färdtjänster, mycket att komma ihåg. Vad bra hon kunde berätta, det var en bra information.

Hemma gjorde jag mackor, goda sådana, och bakade en ananaspaj, jag har bjudit mina grannar på kvällsfika.
Det är så sällan vi ses nu på hösten, man åker i sina bilar förbi varandra, men nu tog jag mig i kragen och sms, ade och hörde om de ville komma.

Tomas ordnade stor brasa här utanför i våran "eldkorg" Vackert. Jag och vovvarna måste ju posera vi med lite.
















Det värmer gott och nu när korgen är flyttad till framsidan, kan vi säkert ha flera trevliga brasor i den under den tråkiga och mörka hösten.
Nu eldar Tomas upp vårt badrum!, inte riktigt hela men den gamla komoden sen urminnes tider, nu sitter där en ny fin i ek, i stället.

Så kom då fam Klint, fika och trevligt umgänge en stund här på kvällen. Vi tittade bla. på "grannfejden". Himmel vilken tur att man har goda grannar, som man kan umgås med.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0