Augusti som bara regnar bort

Det har mestadels regnat hela augusti, varenda dag känns det som. Tänker på min arbetskamrater som haft 4 veckor i hällande regn. Det är inte så kul.
Har man semester vill man se solen och kunna bada och ha det gott, men det kan man ha i regn med ioförsig, men lite mysigt är det med solen.

Malin med flickorna har varit ute med småhästarna några gånger, det är så kul att se lilla Milla rida min lilla unghäst. Malin leder naturligvis, men ändå.


Här de hela gänget på vägen ned till sommarstugan, visst är de fina??

Så i veckan var jag och Carola ute en sväng med båda hästarna, vi red sandvägen och Carola red Hulda. Det är ju en grön unghäst och inte lätt att rida, men vi kom hem helskinnade och jag tror att Carola vill upp igen på liten häst och testa vidare. Carola är en liten vuxen, jättekul att ha en så trevlig vän att umgås med.
Nu berättade hon att hon köpt sig en liten arab hingst som står på andra sidan av vår skog, så det passar ju bra att börja på liten Hulda och träna, denne arabhingst är två år och skall galoppera är det tänkt.
Skall ta mig igenom skogen och ta med kameran för att fota djuret en dag.
Nu börjar det bli en del hästar här igen i Simbo med omnejd, det är jättekul.

Längtar efter en riktig ridkompis, men det kanske kommer i och med att Lina på andra sidan skogen skaffat en hel hög med djur.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0