Åh, vilken vinter vi har

Att åter få uppleva massor med snö, kallt och sol. Idag har det varit allt det jag skriver om.
Suttit inne i en vecka pga. förkylning men i dag gav jag mig ut för att hälsa på hos Monica och Thyge en sväng på fm.
De hade tagit hand om en stackars katt, en kattunge som någon har fångat i en fälla, helvild då den kom till dem, men idag gick det att klappa den och hålla i den.
En lurvig liten kille.
Tyvärr finns det massor med vildkatter i Lidköping, att hålla med katt är ju inte bara att släppa ut då man ej vill ha den längre.
Men tyvärr finns det sådana människor som gör sig av med sin katt på alla möjliga sätt.

Djurens vänner gör ett underbart arbete, skulle vilja ge dem en stor eloge, och ett stort bidrag. Här behövs hjälp.

Jag fotade lite under dagen.
Här är i Munkebo, stor gran som är så vacker med blå himmel bakom sig.





Här är hemma i Simbo. Tog detta kort strax innan jag testade skidorna för första gången för denna vintern.
Skulle tro att det blir flera gånger, så länge det ligger så vackert vitt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0