Snö massor av snö

Otroligt!




Nu är det nästan lika mycket snö som det var förra vintern.
I morse hade det snöat minst 1 1/2 dm igen, mjuk fin nysnö.
Inte vet jag hur mycket vi fått, men jag skulle tro att det närmar sig 40 cm.
Tomas och hundarna var ute och åkte skidor, ja inte vovvarna de sprang väl. Han sa att han fått gå i skidspåren, nu idag finns det inga igen, nytt försök.

Jag är hemma från jobbet och är förkyld, jättekul, inget orkar man för denna snuva. Nosen rinner och rinner, snoredukar finns det gott om som tur är.

Var ute en sväng med vovvarna på vägen och gick, sakta gick det för mig men fortare för vovvar, de gillar snön, hoppar och busar i denna vita värld.




 









det är faktiskt Elsa under all snön.



Nu innan det blir riktigt mörkt kallas det:
kura skymming, tycker jag fick några fina bilder på just detta fenomen idag, den 7 dec anno 2010









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0