En trasig Opel och ett härligt vinterväder

Gårdagen var ledig efter en hektisk helg,lite flytt från Hasslösa in tlll Skara till mor och fars nya lägenhet på skaraborgsgatan. Den börjar arta sig, nya mattor har min bror lagt in + nya fina tapeter. Det blev genast lite hemtrevligt då det blev lite möbler.
Vi var ute tillsammans och åt allihopa i familjen, det ligger en tailänsk resturang bara ett stenkast från deras lägenhet, god men något stark mat.
Lördagen gick åt at städa ute lite av julen, skall fixa mera under veckan.
Det blev också några skidturer tillsammans med vovvarna, det är det enda man tar sig fram nu över markerna, skulle tro att det mellan 3-4 dm snö, lagom att åka skidor på. Efter flyttningen skulle maken in och kolla sina flickor en sväng inne på Rudens gympasal, jag och vovvarna gick en promenad inne i Lidköping, kallt.
Sedan hem och iväg till Götene för att dansa till mina favoriter Whalstöms, det blev ett par timmar med trevliga dansparter, men orken tog slut och vi gav oss iväg hem vid paus.
Måndagen var det dags för massagen hos Lillan i stan, underbart och så behövligt för mina onda armar och axlar. Synd att tiden går så fort. Då jag åkte hem stannade den gröna opeln strax utanför Ågårdens gård, där stod jag och såg fånig ut. Som tur var sken solen och det var vamt i bilen ett tag. Ringde Erlansson och han skickade sin "dräng" Oscar som bogserade mig till Mellby där Jonas skall titta på bilen.
Antagligen toplocket som gått sa han, kul. Det fanns heller ingen olja i motorn, den är nog kvar i Lidköping, eller på väg 44 till stan. Nu är det att se om Per i Verkstan uppe i Gillstad kan göra nått, annars är det bara att se efter en ny bil.
Roligt nästan jämt.



Här är våra grannar: "pudel-pudel och Birger ploga Simboväg med hund och plog, det är fint det!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0