Vilken vacker vinterdag



Tog på mig mina gamla dåliga skidor för att åka en sväng ut på markerna med vovvarna till sälskap. Vi åkte nedåt Tyskagården, där träffade vi på ett spår, spännande, var gick detta?
Men vi tog av och åkte bara runt skogen, det är jobbigt ändå att åka på bakhala skidor. Men nu är det ganska trevligt att åka, trots jag gjorde en vurpa utanför gödselstacken, det lutar lite nedåt + att det kommer upp grus där under, det blev tvärstopp och jag föll, slog mig ej.

Fick främmande av Annjelica och Maria och lille Victor en sväng på fm, fikade och pratade bort en liten stund, annars har denna dagen varit en vilande dag. Skall jobba hela helgen och då måste man vila lite innan.
Nu på kvällen har vi ätit våfflor med Cattarina och Henrik, de skulle hämta sparken som mor ej ville ha med till Skara. Trevligt att prata med dom en stund.
Förästen såg vi Villa förlora med 1-7 !! mot Värersborg här på tv, gick riktigt dåligt, jaja så är det i idrotten.

Här är flera vackra bilder som jag fotade med min kamera under min skidtur under dagen.



Elsa poserar framför syrenbusken




Långt där borta i hagen är mina solbadande små ponnysar




Här kommer Ida i full fart över markerna, det är härligt att vara hund i det vita fina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0