Beteshästar och sommar



Idag kom Effie och Tibbie, två travartanter som skall gå i de hagarna jag ej använder.
Det har verkligen växt där, det är gräs till magen på de stora hästarna.
Roligt med hästar på båda sidor av vägen, det skall vara mycket hästar här på Björkåsen tycker, jag på sommaren.
Hoppas nu det passar att vi kan rida ihop jag och Lisa, som en av mattarna heter.


Var ute en sväng med Bläsa här i kväll, vi tog oss fram till Lina, som har fyra springande hästar i sina hagar, lite spänt, men inget krångel, är nog egentligen jag som spänner mig och det känner ju hästen.
Men Bläsa stod så stilla och fint då vi pratade med Lina.
Hem gick det mycket bättre och så traven hela vägen, med  huvudet nedåt, det är jobbigt både för mig och häst, jag får driva och hon får jobba. Tre veckor tillsammans nu och vi lär känna varandra mer och mera.

Tomas kör med trimmern under tråden, 


 

jag gjorde detta för tre veckor sedan, precis innan  Bläsa skulle komma, nu var det dax igen. Milde tid vad gräset växer, men jag har för mig att det lugnar sig frammåt midsommar.
Nu finns det ordentligt med gräs för våra hästar. Filur går med strut och lilla Yippi äter ej så mycket. Så det finns ordentligt med gräs till Bläsa, så kommer antagligen Lucen och Hulda hem igen till nästa vecka.
Hulda är borta hos Theres och får liten ryttarinna på sig ibland, de har testat att rida och det fungerar bra.
Maria har kommandot och ser till detta.
Är så sjönt att se till att det går att rida lite på henne, vi testar då Övikarna kommer, hoppas på att Sofia kommer att rida lite på henne, så bra om det blir lite ridning på henne.

Blommor i trädgården.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0