Ledighet, regn och ridtur

Att vara ledig så mycket som jag är nu i sommar, är helt underbart. Att få vara hemma och bara njuta av Simbo och dess omgivningar.
Just nu eftersom jag har Bläsa här hemma att lära känna.
 Då jag köpte ett "Pessoa-bett" och satte på detta + westerntränset, blev helt underbart snyggt, så fungerar det ännu bättre med ridningen.

Eftersom Bläsa ej gått på länge så är väl hon både ovan vid att gå i skog och mark + ovan vid mig som ryttare. I traven satte hon då  upp huvudet som en "stjärnkikare" snubblade, blev resultatet och det är ganska otäckt tycker jag.

Men nu har jag lagt upp en lite plan var gång vi riden, en gång trav och resten skritt, hon måste få igång de 19 åriga gamla benen, annars kommer det aldrig att gå vägen.

Red i skogen, det har regnat hela natten, blev våt men hade oljerocken på, tack Ingalill, så efter Klints travade vi ända till "Byshan", med huvudet nedåt!  så vill jag ha den gamla hästen.
Det var kämpigt det kände jag, jag fick driva henne ordentligt med skänkel, det har ej behövts förut.
Men det blir bara en gång per ridtur, det skall nog räcka tror jag, skynda långsamt.

Väl hemma var det litet täcke på, och så fick flocken vara inne och torka ordentligt, de spår mera regn + åska i efermiddag. kan det ej räcka nu!! 
Tror att på några dagar har vi fått uppåt 40 m, tror tom att bönderna är nöjda, annars kan de gnälla för det mesta, jag har ej varit med om nån sommar som torkat bort på många år!!

Städat färdig för denna vecka, känns sjönt.
  och i morgon skall jag vara "groom" åt Maria, hon skall tävlfälttävlan på sin Lus, hoppas nu att vi kommer iväg, skulle vara kul om vädret uppför sig med.
Det är borta i Skövde på Kastermans fina anläggning, har varit med en gång förut, jättefin och bra upplagd i sand och fina banor.


Kommentarer
Postat av: Carola

Se där ja, det verkar ju gå bra för dej och Bläsa, självhöll jag på att ramla av idag, men Caluna "pötte" tillbaka mej i sadeln igen! :-)

2010-06-17 @ 16:26:16
URL: http://carolaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0