Sommar!!!

1.a Juni, det känns helt underbart. Vädret har verkligen visat sig från sin bästa sida. Jobbat med städ hela dagen och gått i bara t-shirt och det var verkligen inte i går vi gjorde det i Sverige.
Inte jag åtmindstånde.

Ungdomarna från stan var hemma och hade solat mestadels av dagen. Emma var vackert röd på bröstet, ingen solfaktor där inte.
Grillade korv och fikade på terassen, har suttit och läst böcker om Isfolket, jag har massor som jag lånat av Monica, i dem kan man verkligen fastna.

Nu på kvällen var det dags för en en liten promenadriding med Bläsa och vovvar.
Det går fint med vovvarna då hon ser dem, men kommer de hoppande i skogen kan det vara lite läskigt, ett litet ryck men inte mera.
Vilken häst jag hittat! Går frammåt och inga osäkerheter, här i skogarna har hon ju aldrig varit och det går fint ännu.
Detta var andra ridturen här hemma på en halvtimma ca. I morgon skall jag ej rida, men torsdag skall jag ge mig iväg in bakom Frimans, kanske sandvägen, det är ju ej så långt och skrittar jag så skall det nog gå.
Men här tar vi det lugnt och fint för inte skynda på.
Har ju en månad på mig att bestämma mig och det känns oerhört sjönt. Vet ju vad rädd jag var då jag red haflingern, och så är det ju två år sedan jag red och det är ju ringrostigt så det heter duga.

Nu på kvällen är det 17 grader och helt underbart, göken "koko-ar", var nere i hagen, och fick faktiskt klappa och bortsta bort myggor från Bläsa, varkar som hon accepterar mig lite mera. I början fick jag ej komma nära henne i hagen. Men småhästarna är ju som flugor på mig och skall ha massor med kel. Hoppas nu att Maria kan ta Hulda så hon får lite inridning i sommar.

Här kommer lite bilder från en underbar sommarkväll. 1.a Juni!!


En liten hästflock i sommar hagen.
























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0