Western Bläsa




Att ha en egen häst är ju både roligt och fint.
Kunna bestämma då man vill rida och var, vi tog en liten sväng i skogen, detta är första gången jag rider Bläsa med skor. Tänkte att hon skall gå ett par dagar i hagen efter skoninge, hovslagaren var här i måndags och satte framskor på henne.
Det kan ju kännas lite myskiskt att ha skor nu när hon gått utan ett tag.
Jag märkte ingen ömhet då hon trampade på i skogen. Vi red förbi Linas och hennes hästar gnäggade lite och Bläsa gnäggade lite tillbaka, men inget krångel utan vi tog lilla skogsvägen till Simbovägen igen.
Travade hela vägen från Klints med huvudet nedåt...jobbigt, ingen snubbling på hela ridturen, tror att det börjar bli lite balans på den gamla tanten.
Har börjat lite med halvhalter under ridturen och hon lyssnar! bara att spänna ryggen så "hör " hon, jättebra.
Så lättriden och fin, nu skall vi bara få lite balans under traven och sen är det galopp...det kommer att ta en tid det känner jag, här tänker jag ej stessa så det händer nått och vi går omkull, nej jag skall ta det lugnt.


Igår var vi med ungdomarna, Matte och Emma och kollade på hus, ett i Järpås och ett i stan. Visst är det fint och kul att se hur andra har gjort och grejat.
Men vad skönt vi har det här i Simbo!! "Jag flytt int". Detta med husköp det är inte lätt, man skulle ha så mycket kosing så man kunde bygga just det huset man ville ha.

Senare på kvällen i går hamnade vi nere hos Erlandssons, bara så trevligt spontat! Några glas vin och jag sov som en liten gris senare, det blev lite snack där nere hos dom, de åker iväg mot södra Europa, kul.
Hoppas på att de får det trevligt.

Ikväll kommer Daniiel en sväng igen, han skall åka upp i bil denna gång till Norge, skall ha hem en del saker som han ej vill ha kvar, bla en tv.

På lördag är det prinsessbröllop!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0