Tömkörning, flodövergång och Simbovägen i bitar

Simbovägen flyter bort! Det är en stor...flod som kommer från skogen som rinner otäckt över vägen bortanför svängen mot Järpås.
Där kallar jag den "Huldas flod" för i går var det helt otänkbart att gå över denna läskiga plats.
Skulle tro att "floden" är minst en dm bred och det porlar.  Mycket hemskt för en liten unghäst.
Då jag och Filur tog oss över den breda och hemska floden så tog jag husse till hjälp och ta över den lilla
Hulda. Jodå med husses hjälp fick vi över den lilla, och fram och tillbka gick det med, nu är det bara tömköringen och att hon ensam, men mig bakom sig kan gå över. Men nu har vi tömkört två dagar i rad, i morgon jobb igen och då blir det inget alls men ponnyerna.




HULDAS FLOD





Mycket vatten kommer det från skogen, det blir inte lätt att laga, nu skall Birger och Tomas göra nått åt detta, ett rör eller så över vägen, så gräva lite.
Denna massnö skall smälta och sedan rinna över vägen ned i brunnen på andra sidan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0