1a Maj och skirande grönt över Simbo

Promenad med hundarna på em, solen skiner, men det blåser kallt, inget att "maja" i direkt.


Vy, över Björkåsen taget ifrån skogen, på min och vovvarna promenad.

Det är härligt att vandra i skogen, någon sa att skogen är "fattigmans överrock" och idag stämmer verkligen detta, då vi kom in i skogen  blåste det inget och det kändes nästan skönt av solvärme.




Härlig, härlig skogsstig, här har jag ridit många gånger, hoppas på att få rida igen här.
Mina stigar i simboskogen håller på att växa igen, jag längat till "min" häst och få visa mina grannar mina vägar, de håller sig till vägen, vet väl ej om mina fina stigar inne i skogen.







Härligt med vårdopp i Jonas damm.






Hemma hade Håkan kommit och "gubbarna" stod och pratade då vi återkom från promenaden.
Bekymmer om våra roderderon som ej vill, giftsprut på några konstiga insekter som äter på bladen, vi får se om de överlever.





Hästarna i hagen, det grönskar runt omkring dem..   Nu väntar vi bara på sommaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0