Bläsa titt





Nu i em åkte jag och maken och vovvarna upp till Tanumshede för att hälsa på Bläsa.
Vi hittade rätt med en gång och in på en gård med massor med islänningar och så Bläsa.

Jag och Johanna, gick ut med en hink med kraftfoder, in den stor flocken med små och stora islänningar, och Bläsa, ett par shettisar oxå. Fick tag på Bläsa och jag tog henne, Johanna fick ta hand om sina små islänningar, de ville ha mat ur hinken allihopa, inte lätt att komma ur där.
Men hon lyckades och vi gick hemmåt.

Det var en stor hage, men Bläsa gick fint bakom mig, fick pasa bort små ettåringar som ville "leka" med tanterna i hagen, lite läskigt med så många på en gång.

Bläsa tyckte det var lite onödigt att gå in ensam, ropade lite och trampade, men med lite tillsägelse var det lugnt.

Borstade och sadlade, ett träns och så skall jag upp. Gick fint, kändes bra där uppe.
Johanna frågade om jag ville vara i corallen först, men jag kände att det
 var uteritt jag skulle testa så vi gav oss iväg, fram genom en skog och upp för backar, allt gick fint.
Visst ville hon kolla så jag var med, så hon stannade en eller två gånger för att kolla om vi skulle vända men då jag gav henne signal fram, så gick hon.
Pigg och trevlig skritt och trav, testade aldrig galoppen, men då vi släppte ut henne, galopperade hon stadigt och lugnt till sin flock igen.

Nu är det bara att vänta så jag och matte, Anna kommer överens, jag är överens ialla fall.
Denna häst skulle jag vilja ha och pensioneras ihop med.

Tack lilla Bläsa för en trevlig kväll tillsammans.
Är så nyfiken på att träffa din matte oxå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0