ögonkirurgi och vårblommor



Vårblommebukett plockade i simboskoge på vår kvällspromenad.


Annars har hela dagen gått åt att åka till Örebro, gått igenom massa undersökningar inför min operation i ögonen.
Denna operation skall göra så jag slipper bära glasögon och kontaktlinser nått mera.
Det låter helt underbart, jag som har haft glasögon sen 8-årsålder och linser sen jag var 18.
Ofta skav i ögonen, röda irriterade, glasögon som skaver, immar igen, kladdiga osv.
Det låter bättre än jag kan tro.

Den operationen jag skall genomlida heter CLE- operation.
Då sätter de in en plastlins bakom ögat!! och så vips skall jag se.

Det 30  juni, skall jag dit tillbaka till Örebro och göra detta, vi har semester då så då åker vi nog husvagn, tar några dagar i Örebro och ser oss omkring.

Tomas och vovvarna hade 4 timmar ensamma i Örebro, han passade på att hälsa på kontoret i Swegons anda, sen hade han gått runt slottet i parken och sett sig omkring.
Detta kan vi göra då vi är nästa gång, så jag också får se mig i Örebro.

På hemvägen stannade vi i Lyresta "Lyrsta" och fikade det sista vi hade kvar från uppresan, det var pricis intill Göta Kanal. Är det något som jag gillar så är det detta blåa band, så vackert.
Inga båtar denna dag, men vet att de åker konvoj, så kanalen är på gång.
Nästa gång vi åker ut med husvagnen kan det bli Töreboda och så en helg så man får se lite båttraffik.
 
Väl hemma ville två vovvar ut och vi var en sväng i skogen, fågelsång och blommor.
VÅR!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0