Höstmånader

September började med fint väder,
 I böjan på denna månad var vi alla i arbetsgruppen i Järpås hemvård ute på Läckö strandgård. Ett mycket vackert och trevligt ställe.
Det var planeringsdagar på schemat, "Lidköping en välkomnande kommun"
Det var mycket snack och diskutionen under två dagar.
Den fösta dagen träffade vi tjejer från Vinninga äldreboende, kul att träffa andra som jobbar inom kommunen.
Några kände jag igen lite, har både gått i skolan ihop och träffats på andra kurser.
Detta var inne på Lidbeckska huset inne i stan, vi hade vår första dag tillsammans.

Sen bar det iväg ut till Läckö strandgård, kommer i håg att Matte och Daniel har varit där i 7.an och lärt känna sina nya klasskamrater då de började högstadiet, men det är ju några år sedan.
Vi fick bo i små trevliga rum i trevliga hus.
Jag och Lina kamperade ihop.



Här är det mina andra "huskompisar" Anita, Chattarina och Birgitta som gör sig hemmastadda i denna miljö, inte så längt från vänersn kant.



"Nja" jag skall nog ej ha nått vin - säger Anita, kan bli på lyran, jodå det serverades vin av chefen, vi blev både glada och skrattade vilt under våran trevliga kväll tillsammans ute på strandgården.





Tre glada tjejer som blivit serverade vin av vår chef, Lina, Annelie och Kina





Här kommer snacks till vinglasen, vår chef jobbade stenhårt med att hålla alla på gott humör med både drickbart och ätbart.





"Jag vann väskan med toblerone på Hallbergs livs" säger Kattarina A och lägger fram massor med olika Toblerone framför oss på bordet. Det var uppskattat och vi tuggade choklad hela kvällen. TACK!!! för detta, jag älskar Toblerone.





"Jo man skulle skriva en logan, men jag minns inte vad jag skrev" Kattarina berättar hur hon fick en vacker väska med alla chokladbitar i.
"Jag skulle handla då Svenne i affären kom med den, blev så överaskad så jag gick hem med väska utan att handla"





Kina berättar något för oss under kvällen.
Denna kväll gav många roliga skratt, det är så härligt att kunna skratta tillsammans med

GODA VÄNNER!!!!




På morgonen gav vi oss ut lite innan frukost.
Titta vad vår vackra sjö Vänern är!!!



Så var det dags igen...Arbete som väntar. Här är det Birigtta, Ingbritt och Lotta som skall göra nån uppgift tillsammans.

Vi samlades allihopa inne en av stugorna och pratade både länge och intensivt hur vi kunde ändra på våra uppgifter i arbetet. Om vi kom fram till något?? Jo det gjorde vi nog, kanske till det bättre så småningom.
Nytt arbetsätt inom kommunen. " Salutogent" arbetsätt, vi skall gå på en föreläsning framöver och kolla vad detta nu kan vara.
Ny chef inom vård och omsorg, nya ideer naturligtvis, intressanta. Vad kan framtiden komma med.






Annelie hittade tre vovvar som solade på terassen.

Det var hon som förestod Läckö strandgård som ägde dessa vovvar.
Fråga mig en vad det var för ras, trevliga vovvar ialla fall.





Har jag skrivit om maten??

Vi åt och åt, mest hela tiden, middagen på kvällen, ojoj, frukosten ojoj, kaffe med god kaka och lunchen fram på dagen, jag kände att jag var stoppmätt det mesta av dessa dagar. + allt godis i skålar Lena satte fram till oss, inte kunde vi låta dessa vara ifred heller. Jo mat har vi ej varit utan. Himmelskt god mat!!!!




Kaffestund i det fina vädret.
Ingalill och Chattarina i samspråk.






Samt Karin Birgitta och Ingbritt.









+ En soldyrkande Kattarina A

 Här ser man väl hur vackert vi bodde två dagar i september månad tillsammans med arbetskamraterna från Järpås hemvård omr 44.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0