Sommaren som gått och hösten som kommit

Det var orerhört länge jag skrev här i min blogg. Har ej haft nån energi att komma till skott men nu gör jag åter ett försök.
Sommaren har vi vart ute en del i husvagnen, det är så underbart med lediga helger, då jag bytte jobb och fick den förmånen med lediga helger är det ett stort pluss.
Under två veckor var vi på ostkusten och det var helt ok.
Några helger var vi i Vänersborg, där är en trevlig och enkel camping, nära hemmet och så fint vid Vänersstrand.

Nu i augusti träffade vi åter våra goda vänner uppe i Norr, tog en veckas semester och gav oss i väg till vårt paradis där uppe i Övik. att få bo ute vid havet och få njuta av goda vänner, jag tror ej man kan ha det bättre. Synd bara att det tar nästan en dag att åka, men det är det värt, det kan jag lova.



Kräftskiva ute på terassen








Maken ute vid havet strax nedanför huset i Gullvik


En av dagarna där uppe i norr gav vi oss iväg söderut mot något som heter Nordinggrå. Ett underbart ställe där havet och inlandsisen gjort bergert alldeles platt.













Hästar i Övik

Så synd om lilla Alice som fått en hovböld och blivit skuren i hoven och stod på ridhuset i Övik och hade det tråkigt. Hade så gärna velat se hästen in action, skall vara en duktig hoppare.
Emelie och Alice har ju varit ute på en hel del tävlingar och skördat hem en hel de priser, men nu stod hon med lindad fot.







Som tur finns ridtravaren, Duo i deras omvårdnad. Han är en mycket egen herre med egen vilja, men han och Emeli kommer hyfsat överens.







Att åter lämna denna plast ute i Gullvik det är så svårt, man vill dit igen snabbt.
Men en vinter skall mellan och så hoppas jag att vi kommer tillbaka igen i Juni, då tar Emelie stundenten och Fredrik skall fylla 50, då är det åter sommar och vi drar uppåt igen.

Nu väntar bara hösten med sin mörka tid, regn och rusk.
Mina hästar går ute och jag har tänkt att de skall gå där ute ett tag till.

För ett tag sedan köpte jag en westernsadel till lille Filur, tyvärr har ingen ridit i den ännu, det är dålig med små ryttare just nu här i Simbo.
Men jättesöt blev han med sin lilla runda mage efter sommarens alldeles för mycket gräs.



Ridturer med Bläsa blir i vackert väder och det får räcka med någon eller några gånger i veckan. Det går fint att bara tantrida ute i skogen ibland. Vädret har vart ganska fint några veckor under september månad, trots det kommit ordentligt med regn iblnd.
I skogen är det ganska blött och klenigt, men som tur är går Bläsa fram överallt och bekymrar sig ej om lera eller annat gojs.




Här är hon i sommras med sitt flugskydd, min gamla tant.Det var även ibland att hon gick med flugtäcke, det är så sjönt att slippa de otäcka blinningarna, det säger hon minsann !!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0