Återkomster

Efter att ha tillbringat hela vår semester på Ursand, är vi hemma denna helgen. Vi ställde upp husvagnen i Påsk. Därefter vart där nästan var helg.
Detta är vår första arbetsvecka, trött är jag o känner mig redan lite sliten. Men man kommer väl snabbt in i vardagslunken. Men än vill jag ej att hösten ska komma! Vill känna den underbara solen lite till.
Att kunna vada i vattnet, känna sanden mot fötterna.
Bada går väl inte, värmen har väl gått ned ganska mycket skulle jag tro. I somras, var det som varmas 26 grader, helt underbart.

Det blev en fin sommar, många fina o varma dagar fick vi. Kvällar som vi satt vid vår fina resturang på campingen, med en härlig kall/ varm drink i handen. Så underbart.

Problem med hästarna, lille Lur fick fång i maj, så ganska länge fick han stå i en pyttehage o bara vara. Blev bättre o fick gå i lite större hage fast utan gräs. Ibland gick han med sin munkorg på o ute i hagen med sin tant. Lycka är att se honom komma i trav i hagen.
Jag hoppas på att detta skall gå vägen! Även om han just nu ser ut som Hanibal Lector, i sin Greenguard så mår han bättre.
Igår var hovslagaren hör, jag red även tanten tillsammans med lille Lur på släp. Det kändes fint. Vi var bara i skogen, men han småtravade utan problem. Han får naturligtvis ha sina små skor under turen. De hjälper bra.
Lilla Alma rider lite på Luren då o då. Det är trevligt om det blev en liten hästtjej. Särskilt med då jag funderar på att sluta o skänka bort Qwissel! Nej den damen får nog vara kvar hör hos mig, har ju lovat att hon får vara här hos mig till slutet kommer....

Nu kommer hösten o bara att se fram emot den, vad har detta halvår i sitt sköte tro?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0